• DOLAR
    7,5619
  • EURO
    8,9775
  • ALTIN
    474,42
  • BIST
    1,1848
Mobil oyuncular botla kazanıyor!

Mobil oyuncular botla kazanıyor!

Mobil oyunlar süratle gelişmeye devam ediyor. Mobil app’ler, dünya çapındaki dijital oyunculuğun %81’ini oluşturuyor. 2021’e kadar her dört şahıstan birinin faal bir mobil oyuncu olması ve mobil oyunlara 180 milyar dolar tüketilmesi bekleniyor. Ancak bu sihrime birliktesi app-içi bot sahteciliğinde de bir sihrime getiriyor.

App’lerde ya da web sitelerinde yineleyen işleri yapmakta kullanılan taşıtlar olan Bot’ları, şike yapmak isteyen oyuncular kullanıyor. Oyunların otomatikte oynanmasını sağlayan bu gidişatta da asıl kullanıcılara karşı haksız bir avantaj sağlanmış oluyor. Google’da “mobil oyunlar için botlar” aratıldığında neredeyse 79.5 milyon netice çıkıyor. Adjust, yeni yayımladığı anket neticelerinde kullanıcıların %41’inin, kazanmak için bot satın aldığını ve vasati 65 dolar tükettiğini gösterdi. Araştırma, Amerika Birleşik Devletlerindeki oyuncuların profilini çiziyor ve reyin topluluklarının ve ekonomilerinin botlardan nasıl etkilendiklerinin anlatıyor:

Katılımcıların %31’i her zaman botlara karşı oynadığını söylüyor. %63’ü botların oyunu, topluluğunu ve oyunun ekonomisini negatif etkilediğini söylüyor. Bu biçimde sezenlerin takribî dörtte üçü %74 Y kuşağından ve %61’i her gün reyin oynuyorlar. Z kuşağının %12’si ayda 201 dolardan fazla ödüyor, bu da kuşaklar arasındaki azami ölçü. e-Marketer raporuna göre Amerika Birleşik Devletlerindeki mobil oyuncuların büyük bir kısmı bayanlardan oluşuyor ancak ankete katılan ve bot kullandığını söyleyenlerin neredeyse dörtte üçü %72 erkek ve yalnızca %28’i bayan. Adjust’ın anketine katılan ve bot kullananların neredeyse yarısı %48 erkek olduğunu ve %30’u bayan olduğunu belirtti. Oyunlarda bot kullananların yarısı Y ve X kuşağından.  Bot satın alan katılımcıların %72’si erkek.

Ayrıca, botlar hakkında hangi ifadelerin kendilerine göre doğru olduğu sorulduğunda:

Katılımcıların %39’u botların oyunu herkes için bozduğunu düşünüyor. Katılımcıların %37’si ötekilerinin botları kullanmanın adaletli olmadığını düşünüyor. %27’si insanların istedikleri zaman bot kullanabilmesi gerektiğini düşünüyor ve %28’i, değişik insanlar bot kullandıkça kendilerinin de kullanabileceklerini söylüyor.

“Botlar, yalnızca rekabeti yok etmekle ve reyin tecrübesini etkilemekle kalmıyorlar, ayrıca oyunun iş modeline de hasar veriyor,” diyen Unbotify CEO’su ve Kurucu Ortağı Yaron Oliker, laflarına şu biçimde devam ediyor: “Öncelikle en bedelli kullanıcılarınızı kaybedersiniz ve cironuz eksilebilir, hatta haysiyetinizi kaybedebilirsiniz. İkincisi, botlara para tüketen insanlar, app-içi alışveriş yapmıyorlar, bu da app cironuzun eksilmesine yol açıyor.” Mükâfatlı startup Unbotify, 2019’da Adjust bünyesine katıldı.

Unbotify, bu alanda bir çözüm. Asıl kullanıcıların tavırlarına dayalı makine bilmesi modelleri oluşturmak için sensör bilgilerini doğrudan uslu telefonlardan alıyor. Bir oyunun asıl insanlar tarafından nasıl oynandığını bilerek, asıl insanlar ve botlar arasında ayrım yapabiliyor. Ve dolayısıyla da bir oyunun madrabazlar tarafından amaçlanıp amaçlanmadığını gösterebiliyor.

Rollicks Games Kurucu Ortağı ve Direktörü Burak Vardal; “Oyunlarımızda cümbüşlü ve emin bir tecrübe yaşatmak, galibiyetimizde rol oynayan en ehemmiyetli kriterlerimiz oldu. Bunu, botları oyundan uzak tutarak ve bu biçimde tüm oyuncularımızın, devamlı büyüyen bir rekabet civarında aynı kaideler çerçevesinde reyin oynamasını sağlayarak muvaffak oluyoruz. Değişik tüm dolandırıcılıklar gibi, fraud’u da tamamen ortadan kaldırabilmek için, itina ile oluşturulmuş üstün sibergüvenlik temkinleri lüzumlu. Bu da Unbotify’ın uzmanlık alanıdır.”

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

  • ÇOK OKUNAN
  • YENİ
  • YORUM