Bildiğiniz üzere oyun sektöründeki birçok yapımcı, Microsoft ve Sony gibi devlerle özel anlaşmalar yapabilmek, yapımlarını bu platformların maddi ve manevi desteği ile piyasaya sürebilmek için can atıyorlar. Ancak görünen o ki, bu gerçeklik Güney Kore menşeli oyun yapımcısı Pearl Abyss için pek de bir şey ifade etmiyor. Crimson Desert yapımcısı, Sony PlayStation cephesinden gelen, oyunun […]
Bildiğiniz üzere oyun sektöründeki birçok yapımcı, Microsoft ve Sony gibi devlerle özel anlaşmalar yapabilmek, yapımlarını bu platformların maddi ve manevi desteği ile piyasaya sürebilmek için can atıyorlar. Ancak görünen o ki, bu gerçeklik Güney Kore menşeli oyun yapımcısı Pearl Abyss için pek de bir şey ifade etmiyor. Crimson Desert yapımcısı, Sony PlayStation cephesinden gelen, oyunun PS5 platformuna özel olmasına yönelik teklifi reddetmiş.
Güney Koreli oyun geliştiricisi Pearl Abyss’in, merakla beklenen yapımı Crimson Desert için Sony’den gelen platform özelliği teklifini reddetmesi, oyun sektöründe büyük yankı uyandırdı. 26 Eylül 2024’te Kiwoom Corp. Day’de gerçekleşen sunumda açıklanan bu karar, bağımsız oyun geliştiricilerinin değişen stratejilerini ve büyük firmalar karşısında ne kadar güçlendiklerini gözler önüne seriyor.
Sony’nin özellikle Güney Kore oyun pazarında artan popülaritesini artırmak için yaptığı bu hamle, Stellar Blade ile yakaladığı başarıyı tekrarlamayı hedefliyordu. Ancak Pearl Abyss, yapımın belirli bir süre Xbox platformunda yayınlanmaması karşılığında sunulan cazip teklife rağmen, kendi yayıncılık stratejisinde ısrar etmeyi tercih etti.
Sony’nin Ghost of Tsushima ile yakaladığı 10 milyon kopya üzeri satış başarısını örnek göstererek yaptığı teklif, Pearl Abyss yönetimini ikna etmeye yetmedi. Şirket yetkilileri, kendi yayıncılık modeliyle hem daha fazla kar elde edebileceklerini hem de yaratıcı özgürlüklerini koruyabileceklerini düşünerek bu teklifi reddetti.
The Game Awards 2020’de ilk kez görücüye çıkan Crimson Desert, Square Enix gibi büyük şirketlerin de benimsemeye başladığı yeni nesil yayıncılık anlayışının önemli bir örneği olarak gösteriliyor. Uzmanlar, oyun endüstrisinde giderek yaygınlaşan bu bağımsız yayıncılık trendinin, geliştiricilere daha fazla özgürlük ve finansal kontrol sağladığını düşünüyor.
Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Sizce de firma Sony’nin teklifini reddederek doğru bir karar verdi mi? Görüşlerinizi yorumlara bekliyoruz!
Kaynak:
SDN – ShiftDelete.Net